Burmistrz Tolkmicka
Kierownictwo Urzędu - Burmistrz
Funkcję Burmistrza Tolkmicka sprawuje - Józef Antoni Zamojcin
tel: 55 612-91-72 lub 231 61 21 wew. 33
e-mail: sekretariat@tolkmicko.pl
Zadania Burmistrza
Burmistrz jako kierownik Urzędu zapewnia warunki do sprawnej jego pracy oraz prawidłowego funkcjonowania poszczególnie poprzez:
1) właściwy podział zadań między członków kierownictwa Urzędu tj: Burmistrza, Sekretarza i Skarbnika,
2) prawidłowe określenie zasad wykonywania zadań oraz form i metod pracy pracowników Urzędu i wszystkich jednostek organizacyjnych,
3) ustalanie zakresów czynności dla pracowników Urzędu,
4) stosowanie właściwej polityki kadrowej w Urzędzie preferującej faktyczne kwalifikacje i kompetencji właściwe i terminowe załatwianie spraw obywateli.
Burmistrz jest organem wykonawczym gminy (art. 26 ust. 3 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym). Wykonuje on uchwały Rady Miejskiej w Tolkmicku i zadania określone przepisami prawa.
Do jego zadań należy w szczególności:
1) przygotowywanie projektów uchwał Rady Miejskiej,
2) określanie sposobów wykonywania uchwał,
3) gospodarowanie mieniem komunalnym,
4) wykonywanie budżetu,
5) zatrudnianie i zwalnianie kierowników gminnych jednostek organizacyjnych.
Ponadto Burmistrz:
1) kieruje bieżącymi sprawami,
2) reprezentuje Gminę na zewnątrz,
3) wydaje decyzje z zakresu administracji publicznej w indywidualnych sprawach,
4) składa jednoosobowo oświadczenie woli związane z prowadzeniem bieżącej działalności gminy,
5) prowadzi gospodarkę finansową gminy,
6) prowadzi nadzór nad Miejskim Ośrodkiem Pomocy Społecznej w Tolkmicku, Biblioteką Publiczną, Miejsko - Gminnym Ośrodkiem Kultury, Zakładem Gospodarki Wodno - Ściekowej,
7) ogłasza uchwały Rady Miejskiej w tym uchwały budżetowe i sprawozdania z wykonania budżetu oraz przedkłada uchwały Wojewodzie i Regionalnej Izbie Obrachunkowej,
8) odpowiada za wykorzystanie mienia gminnego zgodnie z jego przeznaczeniem oraz składanie w tej sprawie wniosków i propozycji Radzie Miejskiej,
9) koordynuje działalność służb użyteczności publicznej,
10) załatwia wnioski i postulaty oraz interpelacje radnych,
11) nawiązuje stosunek pracy z pracownikami samorządowymi oraz je rozwiązuje, dokonuje ocen pracowników samorządowych,
12) podejmuje i inicjuje działania w sprawach publicznych o znaczeniu lokalnym, które nie są zastrzeżone dla innych organów,
13) wykonuje inne zadania zastrzeżone do kompetencji Burmistrza przepisami prawa i uchwałami Rady.