Zezwolenie na przeprowadzenie imprezy masowej
Zezwolenie
na przeprowadzenie imprezy masowej
Termin załatwienia sprawy: niezwłocznie, Burmistrz Tolkmicka wydaje zezwolenie albo odmawia jego wydania w terminie co najmniej 7 dni przed planowanym terminem przeprowadzenia imprezy masowej.
Osoba kontaktowa: Paweł Kucewicz, tel. 55 231 61 21 wew. 17,
e- mail: obronacywilna@tolkmicko.pl
Miejsce załatwienia: Urząd Miasta i Gminy Tolkmicko, ul. Plac Wolności 3, pokój nr 5
Sposób załatwienia: Wydanie zezwolenia na przeprowadzenie imprezy masowej
Miejsce odbioru: Urząd Miasta i Gminy Tolkmicko, ul. Plac Wolności 3, pokój nr 5
Wymagane dokumenty:
-
wniosek o udzielenie zezwolenie na przeprowadzenie imprezy masowej na terenie Gminy Tolkmicko – do pobrania
-
W celu przeprowadzenia imprezy masowej organizator, nie później niż na 30 dni przed planowanym terminem jej rozpoczęcia:
-
występuje z wnioskiem do Burmistrza o wydanie zezwolenia na przeprowadzenie imprezy masowej;
-
zwraca się do właściwego miejscowo komendanta powiatowego (rejonowego,miejskiego) Policji i właściwego miejscowo komendanta powiatowego (miejskiego) Państwowej Straży Pożarnej, kierownika jednostki organizacyjnej pomocy doraźnej (pogotowia ratunkowego) i państwowego inspektora sanitarnego z wnioskiem o wydanie opinii o niezbędnej wielkości sił i środków potrzebnych do zabezpieczenia imprezy masowej, zastrzeżeniach do stanu technicznego obiektu (terenu) oraz o przewidywanych zagrożeniach;
-
powiadamia właściwego miejscowo: a) komendanta oddziału Straży Granicznej, w przypadku przeprowadzenia imprezy w strefie nadgranicznej, b) komendanta terenowej jednostki organizacyjnej Żandarmerii Wojskowej, w przypadku przeprowadzenia imprezy masowej na terenach będących w zarządzie jednostek organizacyjnych podległych, podporządkowanych lub nadzorowanych przez Ministra Obrony Narodowej,
2. Do wniosku, o którym mowa w pkt 1, organizator załącza:
-
dokumentację i informację:graficzny plan obiektu (terenu), na którym ma być przeprowadzona impreza masowa, wraz z jego opisem, zawierający:
-
oznaczenie dróg dojścia i rozchodzenia się osób uczestniczących w imprezie masowej, dróg ewakuacyjnych i dróg dojazdowych dla pojazdów służb ratowniczych i Policji,
-
oznaczenie punktów pomocy medycznej, punktów czerpalnych wody do picia i celów przeciwpożarowych oraz punktów informacyjnych,
-
oznaczenie lokalizacji hydrantów przeciwpożarowych, zaworów, przyłączy wody, gazu i energii elektrycznej oraz innych elementów mających wpływ na bezpieczeństwo użytkowników obiektu lub terenu,
-
informacje o rozmieszczeniu służb porządkowych oraz służb informacyjnych, rozmieszczeniu osób uczestniczących w imprezie masowej i ewentualnym rozdzieleniu ich według sektorów oraz o rozmieszczeniu punktów gastronomicznych i sanitariatów;
3. Instrukcję postępowania w przypadku powstania pożaru lub innego miejscowego zagrożenia w miejscu i w czasie imprezy masowej
4. Informację o:
-
liczbie miejsc dla osób na imprezie masowej,
-
przewidywanych zagrożeniach bezpieczeństwa i porządku publicznego,
-
liczbie organizacji, oznakowaniu, wyposażeniu i sposobie rozmieszczenia służby porządkowej oraz służby informacyjnej;
5. Do wniosku należy ponadto dołączyć informację o powiadomieniu właściwych ze względu na miejsce, na którym ma się odbyć impreza masowa:
-
komendanta oddział Straży Granicznej, w przypadku przeprowadzenia imprez masowych w strefie nadgranicznej (Gmina Tolkmicko znajduje się w takiej strefie),
-
dowódcę Żandarmerii Wojskowej, w przypadku przeprowadzania imprez masowych na terenach będących w zarządzie jednostek organizacyjnych Ministerstwa Obrony Narodowej.
6. Organizator imprezy masowej załącza do wniosku informację o zainstalowanych urządzeniach rejestrujących dźwięk i obraz w celu utrwalenia przebiegu imprezy, a w szczególności zachowania się osób.
Opłata skarbowa: 82,00 złote. Wpłaty można dokonywać w kasie Urzędu Miasta i Gminy Tolkmicko lub na rachunek bankowy Urzędu Miasta w Tolkmicku.
Numer rachunku bankowego: 61 8303 1029 0050 0500 2567 0057
Tryb odwoławczy: W przypadku odmowy wydania decyzji przysługuje odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Elblągu za pośrednictwem Burmistrza w terminie 14 dni od daty jej doręczenia.
Podstawa prawna:
-
Ustawa z dnia 14 czerwca 1960r. - Kodeks postępowania administracyjnego (t. j. Dz.U.2017 poz.1257),
-
Ustawa z dnia 20 marca 2009 r. o bezpieczeństwie imprez masowych (t. j. Dz.U.2017.1160)