Zameldowanie na pobyt stały


Zameldowanie na pobyt stały

 

 

Termin załatwienia sprawy: niezwłocznie

Osoba kontaktowa – Joanna Kurszewska, tel. 55 231 61 21 wew. 26,

e- mail:ewidencjaludnosci@tolkmicko.pl
 

Miejsce załatwienia: Urząd Miasta i Gminy Tolkmicko, ul. Plac Wolności 3, pokój nr 12

Sposób załatwienia: Wydanie poświadczenia zameldowania na pobyt stały na stanowisku pracy

Miejsce odbioru: Urząd Miasta i Gminy Tolkmicko, ul. Plac Wolności 3, pokój nr 12

Wymagane dokumenty:

  • wypełniony druk "zgłoszenie pobytu stałego" - wymagane jest wypełnienie danych na oryginalnym druku - do pobrania

  • dowód osobisty lub inny dokument stwierdzający tożsamość,

  • w przypadku cudzoziemca:

                - karta pobytu lub zezwolenie na pobyt,

            - zezwolenie na pobyt rezydenta długoterminowego Wspólnot Europejskich,

            - decyzja o nadaniu statusu uchodźcy,

            - zgoda na pobyt tolerowany,

  • w przypadku cudzoziemca, obywatela UE:

            - karta pobytu obywatela UE lub zezwolenie na pobyt,

           - dokument potwierdzający uprawnienia do lokalu budynku

            (umowa najmu, akt notarialny, wypis z księgi wieczystej),

  • w przypadku zameldowania się do nowo wybudowanego domu:

           - zaświadczenie o nadaniu numeru budynku

           - decyzja o odbiorze budynku,

           - akt notarialny zakupu działki budowlanej. 

Czas realizacji: niezwłocznie

Opłaty: brak

Tryb odwoławczy: nie przysługuje

Uwagi: od 31 grudnia 2012 roku wprowadzono możliwość "automatycznego" wymeldowania z dotychczasowego miejsca pobytu stałego lub czasowego trwającego ponad 3 miesiące podczas zameldowania w nowym miejscu.

 

Podstawa prawna:

  1. Ustawa z dnia 10 kwietnia 1974 r. o ewidencji ludności i dowodach osobistych.

  2. Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych.

  3. Ustawa z dnia 28 lipca 2011r. o zalegalizowaniu pobytu niektórych cudzoziemców na terytorium Rzeczypospolitej polskiej oraz o zmianie ustawy o udzielaniu cudzoziemców ochrony na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej i ustawy o cudzoziemcach.

  4. Ustawa z dnia 14 lipca 2006 r. o wjeździe na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, pobycie  oraz o wyjeździe z tego terytorium obywateli państw członkowskich Unii Europejskiej i członków ich rodzin.

  5. Kodeks Postępowania Administracyjnego.

  6. Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 27 grudnia 2010 r. w sprawie zgłaszania i przyjmowania danych niezbędnych do zameldowania i wymeldowania  oraz prowadzenia ewidencji ludnościi ewidencji wydanych i unieważnionych dowodów osobistych.

  7. Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 30 stycznia 2007 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie wzoru dowodu osobistego oraz trybu postępowania w sprawach wydania dowodów osobistych, ich wymiany, zwrotu lub utraty .

  8. Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 1 czerwca 2004 r. w sprawie wojskowego obowiązku  meldunkowego, obowiązku powiadamiania Wojskowego Komendanta Uzupełnień oraz uzyskiwania zezwoleń na wyjazd i pobyt za granicą.

  9. Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji 12 sierpnia 2003 r. w sprawie wzoru kart pobytu i dokumentów w sprawach cudzoziemców, formularzy, wniosków o ich wydanie lub wymianę oraz fotografii dołączonych do wniosku.

  10. Rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r.  w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w  sprawie organizacji i zakresu działania archiwów państwowych.

Wytworzył:
Joanna Kurszewska
Udostępnił:
Ostatnio zmodyfikował:
Kowalska Milena
(2020-01-30 13:30:04)

       DRUKUJ TĘ STRONĘ Obrazek drukarki