Zameldowanie na pobyt stały
Zameldowanie na pobyt stały
Termin załatwienia sprawy: niezwłocznie
Osoba kontaktowa – Joanna Kurszewska, tel. 55 231 61 21 wew. 26,
e- mail:ewidencjaludnosci@tolkmicko.pl
Miejsce załatwienia: Urząd Miasta i Gminy Tolkmicko, ul. Plac Wolności 3, pokój nr 12
Sposób załatwienia: Wydanie poświadczenia zameldowania na pobyt stały na stanowisku pracy
Miejsce odbioru: Urząd Miasta i Gminy Tolkmicko, ul. Plac Wolności 3, pokój nr 12
Wymagane dokumenty:
-
wypełniony druk "zgłoszenie pobytu stałego" - wymagane jest wypełnienie danych na oryginalnym druku - do pobrania
-
dowód osobisty lub inny dokument stwierdzający tożsamość,
-
w przypadku cudzoziemca:
- karta pobytu lub zezwolenie na pobyt,
- zezwolenie na pobyt rezydenta długoterminowego Wspólnot Europejskich,
- decyzja o nadaniu statusu uchodźcy,
- zgoda na pobyt tolerowany,
- w przypadku cudzoziemca, obywatela UE:
- karta pobytu obywatela UE lub zezwolenie na pobyt,
- dokument potwierdzający uprawnienia do lokalu budynku
(umowa najmu, akt notarialny, wypis z księgi wieczystej),
- w przypadku zameldowania się do nowo wybudowanego domu:
- zaświadczenie o nadaniu numeru budynku
- decyzja o odbiorze budynku,
- akt notarialny zakupu działki budowlanej.
Czas realizacji: niezwłocznie
Opłaty: brak
Tryb odwoławczy: nie przysługuje
Uwagi: od 31 grudnia 2012 roku wprowadzono możliwość "automatycznego" wymeldowania z dotychczasowego miejsca pobytu stałego lub czasowego trwającego ponad 3 miesiące podczas zameldowania w nowym miejscu.
Podstawa prawna:
-
Ustawa z dnia 10 kwietnia 1974 r. o ewidencji ludności i dowodach osobistych.
-
Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych.
-
Ustawa z dnia 28 lipca 2011r. o zalegalizowaniu pobytu niektórych cudzoziemców na terytorium Rzeczypospolitej polskiej oraz o zmianie ustawy o udzielaniu cudzoziemców ochrony na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej i ustawy o cudzoziemcach.
-
Ustawa z dnia 14 lipca 2006 r. o wjeździe na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, pobycie oraz o wyjeździe z tego terytorium obywateli państw członkowskich Unii Europejskiej i członków ich rodzin.
-
Kodeks Postępowania Administracyjnego.
-
Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 27 grudnia 2010 r. w sprawie zgłaszania i przyjmowania danych niezbędnych do zameldowania i wymeldowania oraz prowadzenia ewidencji ludnościi ewidencji wydanych i unieważnionych dowodów osobistych.
-
Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 30 stycznia 2007 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie wzoru dowodu osobistego oraz trybu postępowania w sprawach wydania dowodów osobistych, ich wymiany, zwrotu lub utraty .
-
Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 1 czerwca 2004 r. w sprawie wojskowego obowiązku meldunkowego, obowiązku powiadamiania Wojskowego Komendanta Uzupełnień oraz uzyskiwania zezwoleń na wyjazd i pobyt za granicą.
-
Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji 12 sierpnia 2003 r. w sprawie wzoru kart pobytu i dokumentów w sprawach cudzoziemców, formularzy, wniosków o ich wydanie lub wymianę oraz fotografii dołączonych do wniosku.
-
Rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów państwowych.