Zameldowanie na pobyt czasowy

 

Zameldowanie na pobyt czasowy

 

 

Miejsce załatwienia sprawy: niezwłocznie

Osoba kontaktowa – Joanna Kurszewska, tel. 55 231 61 21 wew. 26,

e - mail: ewidencjaludnosci@tolkmicko.pl
 

Miejsce załatwienia: Urząd Miasta i Gminy Tolkmicko, ul. Plac Wolności 3, pokój nr 12

Sposób załatwienia: Wydanie poświadczenia zameldowania na pobyt czasowy trwający ponad 3 miesiące na stanowisku pracy

Miejsce odbioru: Urząd Miasta i Gminy Tolkmicko, ul. Plac Wolności 3, pokój nr 12

Wymagane dokumenty:

  • wypełniony druk "zgłoszenie pobytu czasowego trwającego ponad 3 miesiące" -  wymagane jest wypełnienie danych na oryginalnym druku - do pobrania

  • dowód osobisty lub inny dokument stwierdzający tożsamość,

  • wojskowy dokument osobisty lub zgłoszenie do rejestracji przedpoborowych

  • w przypadku cudzoziemca,

  • w przypadku ruchu bezwizowego: dokument podróży,

  • tymczasowe zaświadczenie tożsamości,

  • karta pobytu albo zezwolenie na zamieszkanie na czas oznaczony lub na osiedlenie się, bądź decyzja o udzieleniu zgody na pobyt tolerowany lub o nadaniu statusu uchodźcy w RP,

  • zezwolenie na pobyt rezydenta długoterminowego Wspólnoty Europejskiej,

  • w przypadku ruchu wizowego: wiza

  • w przypadku cudzoziemca, obywatela UE:

  • karta pobytu obywatela UE albo zezwolenie na pobyt lub zezwolenie na pobyt czasowy,

  • dokument potwierdzający uprawnienia do lokalu lub budynku

          (umowa najmu, akt notarialny, wypis z księgi wieczystej),

  • w przypadku zameldowania się do nowo wybudowanego domu:
  • zaświadczenie o nadaniu numeru budynku oraz decyzja o odbiorze budynku

Czas realizacji: niezwłocznie

Opłaty: brak

Tryb odwoławczy: nie przysługuje

Uwagi: W dniu 31 grudnia 2012 r. weszła w życie ustawa z dnia 7 grudnia 2012 r. o zmianie ustawy o ewidencji ludności i dowodach osobistych oraz niektórych innych ustaw, na mocy której wprowadzono szereg ułatwień w realizacji obowiązku meldunkowego, obejmujących:

  • zniesienie obowiązku zameldowania obywateli polskich, obywateli UE, obywateli państw EFTA - stron EOG oraz obywateli Konfederacji Szwajcarskiej na pobyt czasowy nie przekraczający trzech miesięcy,

  • likwidację obowiązku meldunkowego wczasowiczów i turystów,

  • likwidację obowiązków właścicieli, sołtysów, dozorców, administratorów domów oraz zakładów pracy do weryfikowania wypełniania obowiązku meldunkowego przez mieszkańców lub pracowników,
    wprowadzenie możliwości dopełnienia obowiązku meldunkowego przez pełnomocnika, legitymującego się pełnomocnictwem udzielonym w formie, o której mowa w art. 33 par. 2 Kodeksu postępowania administracyjnego,
    wprowadzenie możliwości "automatycznego" wymeldowania z dotychczasowego miejsca stałego pobytu lub czasowego pobytu trwającego ponad 3 miesiące podczas zameldowania w nowym miejscu pobytu,

  • wydłużenie terminu na realizację obowiązku meldunkowego z 4 do 30 dni oraz zniesienie sankcji karnych dla obywateli polskich, obywateli UE, obywateli państw EFTA - stron EOG oraz obywateli Konfederacji Szwajcarskiej za niedopełnienie obowiązku meldunkowego,
    odstąpienie od konieczności zgłaszania przy dopełnieniu obowiązku meldunkowego informacji o wykształceniu, obowiązku wojskowym oraz przedkładania wojskowego dokumentu osobistego,

  • wydłużenie okresów wyjazdów zagranicznych podlegających zgłoszeniu z 3 do 6 miesięcy.
     

Podstawa prawna:

  1.  art. 9, 26, 29 ustawy z dnia 10 kwietnia 1974 r. o ewidencji ludności i dowodach osobistych,

  2. § 6 rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 24 grudnia 2002 r. w sprawie zgłaszania i przyjmowania danych niezbędnych do zameldowania i wymeldowania oraz prowadzenia ewidencji ludności i ewidencji wydanych i utraconych dowodów osobistych,

  3. ustawa z dnia 29.08.1997r. o ochronie danych osobowych,

  4. ustawa z dnia 13.06.2003r. o cudzoziemcach,

  5. ustawa z dnia 14.07.2006r. o wjeździe na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, pobycie oraz o wyjeździe z tego terytorium obywateli państw członkowskich Unii Europejskiej i członków ich rodzin,

  6. Kodeks Postępowania Administracyjnego,

  7. rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 30.01.2007r. zmieniające rozporządzenie w sprawie wzoru dowodu osobistego oraz trybu postępowania w sprawach wydania dowodów osobistych, ich wymiany, zwrotu lub utraty,

  8. rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 1.06.2004r. w sprawie wojskowego obowiązku meldunkowego, obowiązku powiadamiania Wojskowego Komendanta uzupełnień oraz uzyskiwania zezwoleń na wyjazd i pobyt za granicą,

  9. rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i administracji z dnia 12.08.2003r. w sprawie wzoru kart pobytu i dokumentów w sprawach cudzoziemców, formularzy, wniosków o ich wydanie lub wymianę oraz fotografii dołączonych do wniosku.

Wytworzył:
Joanna Kurszewska
(2020-01-30)
Udostępnił:
Ostatnio zmodyfikował:
Kowalska Milena
(2020-01-30 13:43:38)

       DRUKUJ TĘ STRONĘ Obrazek drukarki