Wymeldowanie z pobytu stałego
Wymeldowanie z pobytu stałego
Termin załatwienia: niezwłocznie
Osoba kontaktowa – Joanna Kurszewska, tel. 55 231 61 21 wew. 26,
e - mail: ewidencjaludnosci@tolkmicko.pl
Miejsce załatwienia: Urząd Miasta i Gminy Tolkmicko, ul. Plac Wolności 3, pokój nr 12
Sposób załatwienia: Wydanie poświadczenia wymeldowania z pobytu stałego na stanowisku pracy
Miejsce odbioru: Urząd Miasta i Gminy Tolkmicko, ul. Plac Wolności 3, pokój nr 12
Wymagane dokumenty:
-
wypełniony druk "zgłoszenie wymeldowania z miejsca pobytu stałego" - wymagane jest wypełnienie danych na oryginalnym druku pobranym na stanowisku lub druk do pobrania,
-
dokument stwierdzający tożsamość
Czas realizacji: niezwłocznie
Opłaty: brak
Tryb odwoławczy: nie przysługuje
Uwagi:
Od 31 grudnia 2012 r. wprowadzono możliwość "automatycznego" wymeldowania z dotychczasowego miejsca pobytu stałego lub czasowego trwającego ponad 3 miesiące podczas zameldowania w nowym miejscu pobytu.
Podstawa prawna:
-
Ustawa z dnia 10 kwietnia 1974 r. o ewidencji ludności i dowodach osobistych,
-
stawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych,
-
Ustawa z dnia 28 lipca 2011r. o zalegalizowaniu pobytu niektórych cudzoziemców na terytorium Rzeczypospolitej polskiej oraz o zmianie ustawy o udzielaniu cudzoziemców ochrony na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej ustawy o cudzoziemcach,
-
Ustawa z dnia 14 lipca 2006 r. o wjeździe na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, pobycie oraz o wyjeździe z tego terytorium obywateli państw członkowskich Unii Europejskiej i członków ich rodzin,
-
Kodeks Postępowania Administracyjnego,
-
Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 27 grudnia 2010 r. w sprawie zgłaszania i przyjmowania danych niezbędnych do zameldowania i wymeldowania oraz prowadzenia ewidencji ludności i ewidencji wydanych i unieważnionych dowodów osobistych,
-
Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 30 stycznia 2007 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie wzoru dowodu osobistego oraz trybu postępowania w sprawach wydania dowodów osobistych, ich wymiany, zwrotu lub utraty,
-
Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 1 czerwca 2004r. w sprawie wojskowego obowiązku meldunkowego, obowiązku powiadamiania Wojskowego Komendanta Uzupełnień oraz uzyskiwania zezwoleń na wyjazd i pobyt za granicą,
9.Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 12 sierpnia 2003 r. w sprawie wzoru kart pobytu i dokumentów w sprawach cudzoziemców, formularzy, wniosków o ich wydanie lub wymianę oraz fotografii dołączonych do wniosku, -
Rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów państwowych.