Kierownik Urzędu Stanu Cywilnego
Urząd Stanu Cywilnego w Tolkmicku
Kierownik Urzędu Stanu Cywilnego - Anna Kosznik - Stepnowska
tel. 55 618-22-63 lub 231 61 21 wew. 22
e - mail: usc@tolkmicko.pl
pok. nr 15 (parter)
Urząd Stanu Cywilnego realizuje zadania wspólne urzędu określone w paragrafie 16 Regulaminu Organizacyjnego, a ponadto:
Obowiązki Kierownika Urzędu Stanu Cywilnego w Tolkmicku, inspektora ds. ewidencji działalności gospodarczej i kwalifikacji wojskowej:
Prowadzenie spraw określonych w ustawach: Prawo o aktach stanu cywilnego, Kodeks Rodzinny i Opiekuńczy, Kodeks Cywilny, ustawy o zmianie imienia i nazwiska, ustawy o ewidencji ludności, ustawy o dowodach osobistych. Konwencji i umów międzynarodowych oraz rozporządzeń Rady (WE) w sprawach związanych z zakresem działania Urzędu Stanu Cywilnego a w szczególności:
-
prowadzenie spraw związanych z rejestracją urodzeń, małżeństw, zgonów,
-
przyjmowanie oświadczeń: o uznaniu dziecka, o nadaniu dziecku nazwiska męża matki, rozwiedzionego małżonka o powrocie do nazwiska, które nosił przed zawarciem małżeństwa,
-
sporządzanie wzmianek w aktach stanu cywilnego, uzupełnianie treści aktu stanu cywilnego o przypiski,
-
staranne prowadzenie akt zbiorowych do aktów stanu cywilnego oraz kart statystycznych,
-
sporządzanie i wydawanie odpisów oraz zaświadczeń z Rejestru Stanu Cywilnego;
-
sporządzanie i wydawanie decyzji administracyjnych, o których mowa w ustawie Prawo o aktach stanu cywilnego,
-
prowadzenie spraw związanych z zawarciem małżeństwa w formie cywilnej i konkordatowej,
-
przyjmowanie w uroczystej formie oświadczeń woli o wstąpieniu w związek małżeński,
-
załatwianie spraw konsularnych,
-
wykonywanie zadań związanych z nadaniem medali „Za Długoletnie Pożycie Małżeńskie”,
-
wydawanie decyzji w sprawie zmiany imion i nazwisk,
-
wykonywanie obowiązków Kierownika Urzędu Stanu Cywilnego w zakresie spraw dotyczących ewidencji ludności,
-
kontrolowanie opłat wymaganych przy wydawaniu dokumentów stanu cywilnego,
-
przetwarzanie danych osobowych wyłącznie na podstawie obowiązujących przepisów prawa, ochrona danych osobowych przed nieprawidłowym dostępem, nieuzasadnioną modyfikacją lub zniszczeniem, nielegalnym ujawnieniem lub pozyskaniem oraz ochrona informacji niejawnych w zakresie zajmowanego stanowiska,
-
zabezpieczenie i przekazywanie dokumentów ze swojego stanowiska pracy do archiwum Urzędu Stanu Cywilnego oraz przekazywanie ksiąg i akt zbiorowych do Archiwum Państwowego z siedzibą w Malborku,
-
prowadzenie korespondencji w sprawach rejestracji zdarzeń stanu cywilnego;
-
przenoszenie aktów stanu cywilnego sporządzonych w księgach stanu cywilnego do Rejestru Stanu Cywilnego;
-
nanoszenie wzmianek dodatkowych o przeniesieniu aktu stanu cywilnego do Rejestru Stanu Cywilnego;
-
opracowywanie projektów pism w sprawach związanych z migracją aktów stanu cywilnego;
-
sporządzanie protokołów zgłoszeń i aktów stanu cywilnego w Rejestrze Stanu Cywilnego;
-
sporządzanie protokołów i przyjmowanie oświadczeń składanych przed Kierownikiem Urzędu Stanu Cywilnego;
-
dołączanie w aktach stanu cywilnego wzmianek dodatkowych i nanoszenie przypisków/sporządzanie wzmianek dodatkowych oraz zamieszczanie przypisków;
-
sprawdzanie poprawności danych w rejestrze PESEL, usuwanie niezgodności oraz inicjowanie postępowań w celu usunięcia niezgodności;
-
rejestracja danych i dokonywanie zmian w rejestrze PESEL;
-
przekazywanie do właściwych organów dowodów osobistych i paszportów osób zmarłych;
-
kompletowanie i prowadzenie akt zbiorowych do sporządzonych aktów;
-
wydawanie zaświadczeń stwierdzających zdolność prawną do zawarcia związku małżeńskiego za granicą,
-
wydawanie zaświadczeń stwierdzających brak okoliczności wyłączających zawarcie małżeństwa wyznaniowego ze skutkiem cywilnym;
-
sporządzanie projektów wniosków o nadanie medalu „Za długoletnie pożycie małżeńskie” oraz organizowanie związanych z tym uroczystości;
-
przekazywanie danych statystycznych do Głównego Urzędu Statystycznego.
-
przyjmowanie i rozpatrywanie wniosków o naniesienie zmian w aktach stanu cywilnego;
-
rejestracja danych i dokonywanie zmian w rejestrze PESEL, w związku ze zmianami w aktach stanu cywilnego oraz decyzjami o zmianie imienia i nazwiska;
-
kompletowanie i włączenie do akt zbiorowych dokumentów stanowiących podstawę do sporządzenia wzmianek;
-
prowadzenie spraw związanych z unieważnieniem, sprostowaniem i uzupełnianiem aktów stanu cywilnego oraz transkrypcją zagranicznych aktów stanu cywilnego;
-
prowadzenie postępowań administracyjnych w zakresie zmiany imienia i nazwiska oraz odmowy sprostowania i uzupełnienia aktów stanu cywilnego;
-
powiadamianie innych urzędów stanu cywilnego o zmianie imienia i nazwiska.
-
realizacja zadań związanych z planowaniem i wykonaniem budżetu w zakresie dotyczącym Urzędu Stanu Cywilnego;
-
realizacja zadań związanych z ochroną danych osobowych; prowadzenie spraw związanych z zapewnieniem funkcjonowania systemów informatycznych dotyczących zadań realizowanych przez Urząd Stanu Cywilnego,
-
opracowywanie informacji o realizacji zarządzeń i poleceń Burmistrza Tolkmicka,
-
opracowywanie i sporządzanie sprawozdań z zakresu działalności Urzędu Stanu Cywilnego;
-
prowadzenie zestawienia ryzyka w Urzędzie Stanu Cywilnego w Tolkmicku, na zasadach zawartych w Zarządzeniu Burmistrza Tolkmicka w sprawie zarządzania ryzykiem i kontroli zarządczej;
-
prowadzenie spraw związanych z udostępnianiem informacji publicznej, w zakresie kompetencji Urzędu Stanu Cywilnego;
-
współpraca z Archiwum Państwowym związana z weryfikacją materiałów archiwalnych podlegających przekazaniu, a pozostających w zasobie Urzędu,
-
przyjmowanie i rozpatrywanie korespondencji wpływającej do Urzędu Stanu Cywilnego,
-
bieżące sprawdzanie poczty elektronicznej kierowanej na skrzynkę internetową Urzędu Stanu Cywilnego;
-
udzielanie interesantom informacji z zakresu działania Urzędu Stanu Cywilnego;
-
prowadzenie i załatwianie korespondencji z polskimi placówkami dyplomatycznymi.
Obowiązki Inspektora ds. ewidencji działalności gospodarczej i kwalifikacji wojskowej:
W zakresie ewidencji działalności gospodarczej:
-
przyjmowanie wniosków o wpis, zawieszenie, wznowienie, wykreślenie, zmianę działalności gospodarczej,
-
wprowadzanie danych do CEIDG,
-
udzielanie informacji o byłych przedsiębiorcach figurujących w ewidencji działalności gospodarczej,
-
gromadzenie i przygotowanie materiałów niezbędnych do opracowywania projektów
i programów gospodarczych Gminy, -
wprowadzanie danych o zezwoleniach na sprzedaż i podawanie napojów alkoholowych.
W zakresie spraw kwalifikacji wojskowej:
-
sporządzanie wykazów do kwalifikacji wojskowej,
-
przygotowywanie i przeprowadzanie rejestracji do kwalifikacji wojskowej,
-
współpraca z organami wojskowymi i samorządowymi w zakresie przygotowywania
i przeprowadzania kwalifikacji wojskowej, -
przeprowadzenie postępowania i przygotowanie projektu decyzji administracyjnej ustalającej wysokość należnego świadczenia rekompensującego z tytułu odbytych ćwiczeń wojskowych