Kierownik Urzędu Stanu Cywilnego

 

Urząd Stanu Cywilnego w Tolkmicku

 

 

Kierownik Urzędu Stanu Cywilnego - Anna Kosznik - Stepnowska


tel. 55 618-22-63 lub 231 61 21 wew. 22

e - mail: usc@tolkmicko.pl

pok. nr 15 (parter)


 

Urząd Stanu Cywilnego realizuje zadania wspólne urzędu określone w paragrafie 16 Regulaminu Organizacyjnego, a ponadto:  

 

Obowiązki Kierownika Urzędu Stanu Cywilnego w Tolkmicku, inspektora ds. ewidencji działalności gospodarczej i kwalifikacji wojskowej:

Prowadzenie spraw określonych w ustawach: Prawo o aktach stanu cywilnego, Kodeks Rodzinny i Opiekuńczy, Kodeks Cywilny, ustawy o zmianie imienia i nazwiska, ustawy o ewidencji ludności, ustawy o dowodach osobistych. Konwencji i umów międzynarodowych oraz rozporządzeń Rady (WE) w sprawach związanych z  zakresem działania Urzędu Stanu Cywilnego a  w szczególności:

  1. prowadzenie spraw związanych z rejestracją urodzeń, małżeństw, zgonów,

  2. przyjmowanie oświadczeń: o uznaniu dziecka, o nadaniu dziecku  nazwiska męża matki, rozwiedzionego małżonka o powrocie do nazwiska, które nosił przed zawarciem małżeństwa,

  3. sporządzanie wzmianek w aktach stanu cywilnego, uzupełnianie treści aktu stanu cywilnego o przypiski,

  4. staranne prowadzenie akt zbiorowych do aktów stanu cywilnego oraz kart statystycznych,

  5. sporządzanie i wydawanie odpisów oraz zaświadczeń z Rejestru Stanu Cywilnego;

  6. sporządzanie i wydawanie decyzji administracyjnych, o których mowa w ustawie Prawo o aktach stanu cywilnego,

  7. prowadzenie spraw związanych z zawarciem małżeństwa w formie cywilnej i konkordatowej,

  8. przyjmowanie w uroczystej formie oświadczeń woli o wstąpieniu w związek małżeński,

  9. załatwianie spraw konsularnych,

  10. wykonywanie zadań związanych z nadaniem medali „Za Długoletnie Pożycie Małżeńskie”,

  11. wydawanie decyzji w sprawie zmiany imion i nazwisk,

  12. wykonywanie obowiązków Kierownika Urzędu Stanu Cywilnego w zakresie spraw dotyczących ewidencji ludności,

  13. kontrolowanie opłat wymaganych przy wydawaniu  dokumentów stanu cywilnego,

  14. przetwarzanie danych osobowych wyłącznie na podstawie obowiązujących przepisów prawa, ochrona danych osobowych przed nieprawidłowym dostępem, nieuzasadnioną modyfikacją lub zniszczeniem, nielegalnym ujawnieniem lub pozyskaniem oraz ochrona informacji niejawnych w zakresie zajmowanego stanowiska,

  15. zabezpieczenie i przekazywanie dokumentów ze swojego stanowiska pracy do archiwum Urzędu Stanu Cywilnego oraz przekazywanie ksiąg i akt zbiorowych do Archiwum Państwowego z siedzibą w Malborku,

  16. prowadzenie korespondencji w sprawach rejestracji zdarzeń stanu cywilnego;

  17. przenoszenie aktów stanu cywilnego sporządzonych w księgach stanu cywilnego do Rejestru Stanu Cywilnego;

  18. nanoszenie wzmianek dodatkowych o przeniesieniu aktu stanu cywilnego do Rejestru Stanu Cywilnego;

  19. opracowywanie projektów pism w sprawach związanych z migracją aktów stanu cywilnego;

  20. sporządzanie protokołów zgłoszeń i aktów stanu cywilnego w Rejestrze Stanu Cywilnego;

  21. sporządzanie protokołów i przyjmowanie oświadczeń składanych przed Kierownikiem Urzędu Stanu Cywilnego;

  22. dołączanie w aktach stanu cywilnego wzmianek dodatkowych i nanoszenie przypisków/sporządzanie wzmianek dodatkowych oraz zamieszczanie przypisków;

  23. sprawdzanie poprawności danych w rejestrze PESEL, usuwanie niezgodności oraz inicjowanie postępowań w celu usunięcia niezgodności;

  24. rejestracja danych i dokonywanie zmian w rejestrze PESEL;

  25. przekazywanie do właściwych organów dowodów osobistych i paszportów osób zmarłych;

  26. kompletowanie i prowadzenie akt zbiorowych do sporządzonych aktów;

  27. wydawanie zaświadczeń stwierdzających zdolność prawną do zawarcia związku małżeńskiego za granicą,

  28.  wydawanie zaświadczeń stwierdzających brak okoliczności wyłączających zawarcie małżeństwa wyznaniowego ze skutkiem cywilnym;

  29. sporządzanie projektów wniosków o nadanie medalu „Za długoletnie pożycie małżeńskie” oraz organizowanie związanych z tym uroczystości;

  30. przekazywanie danych statystycznych do Głównego Urzędu Statystycznego.

  31. przyjmowanie i rozpatrywanie wniosków o naniesienie zmian w aktach stanu cywilnego;

  32. rejestracja danych i dokonywanie zmian w rejestrze PESEL, w związku ze zmianami w aktach stanu cywilnego oraz decyzjami o zmianie imienia i nazwiska;

  33. kompletowanie i włączenie do akt zbiorowych dokumentów stanowiących podstawę do sporządzenia wzmianek;

  34. prowadzenie spraw związanych z unieważnieniem, sprostowaniem i uzupełnianiem aktów stanu cywilnego oraz transkrypcją zagranicznych aktów stanu cywilnego;

  35. prowadzenie postępowań administracyjnych w zakresie zmiany imienia i nazwiska oraz odmowy sprostowania i uzupełnienia aktów stanu cywilnego;

  36. powiadamianie innych urzędów stanu cywilnego o zmianie imienia i nazwiska.

  37. realizacja zadań związanych z planowaniem i wykonaniem budżetu w zakresie dotyczącym Urzędu Stanu Cywilnego;

  38. realizacja zadań związanych z ochroną danych osobowych; prowadzenie spraw związanych z zapewnieniem funkcjonowania systemów informatycznych dotyczących zadań realizowanych przez Urząd Stanu Cywilnego,

  39.  opracowywanie informacji o realizacji zarządzeń i poleceń Burmistrza Tolkmicka,

  40. opracowywanie i sporządzanie sprawozdań z zakresu działalności Urzędu Stanu Cywilnego;

  41. prowadzenie zestawienia ryzyka w Urzędzie Stanu Cywilnego w Tolkmicku, na zasadach zawartych w Zarządzeniu Burmistrza Tolkmicka w sprawie zarządzania ryzykiem i kontroli zarządczej;

  42. prowadzenie spraw związanych z udostępnianiem informacji publicznej, w zakresie kompetencji Urzędu Stanu Cywilnego;

  43. współpraca z Archiwum Państwowym związana z weryfikacją materiałów archiwalnych podlegających przekazaniu, a pozostających w zasobie Urzędu,

  44. przyjmowanie i rozpatrywanie korespondencji wpływającej do Urzędu Stanu Cywilnego,

  45. bieżące sprawdzanie poczty elektronicznej kierowanej na skrzynkę internetową Urzędu Stanu Cywilnego;

  46. udzielanie interesantom informacji z zakresu działania Urzędu Stanu Cywilnego;

  47. prowadzenie i załatwianie korespondencji z polskimi placówkami dyplomatycznymi.

 

Obowiązki Inspektora ds. ewidencji działalności gospodarczej i kwalifikacji wojskowej:

W zakresie ewidencji działalności gospodarczej:

  1. przyjmowanie wniosków o wpis, zawieszenie, wznowienie, wykreślenie, zmianę działalności gospodarczej,

  2. wprowadzanie danych do CEIDG,

  3. udzielanie informacji o byłych przedsiębiorcach figurujących w ewidencji działalności gospodarczej,

  4. gromadzenie i przygotowanie materiałów niezbędnych do opracowywania projektów
    i programów gospodarczych Gminy,

  5. wprowadzanie danych o zezwoleniach na sprzedaż i podawanie napojów alkoholowych.

W zakresie spraw kwalifikacji wojskowej:

  1. sporządzanie wykazów do kwalifikacji wojskowej,

  2. przygotowywanie i przeprowadzanie rejestracji do kwalifikacji wojskowej,

  3. współpraca z organami wojskowymi i samorządowymi w zakresie przygotowywania
    i przeprowadzania kwalifikacji wojskowej,

  4. przeprowadzenie postępowania i przygotowanie projektu decyzji administracyjnej ustalającej wysokość należnego świadczenia rekompensującego z tytułu odbytych ćwiczeń wojskowych

 

Wytworzył:
Milena Kowalska
(2021-09-29)
Udostępnił:
Ostatnio zmodyfikował:
Kowalska Milena
(2021-09-29 09:08:41)

       DRUKUJ TĘ STRONĘ Obrazek drukarki