Referat Finansowo-Budżetowy i Planowania
Referat Finansowo - Budżetowy i Planowania
Kierownik Referatu: Skarbnik Gminy - Małgorzata Madej
tel. 618-20-43 lub 231 61 21 w. 14
e - mail: skarbnik@tolkmicko.pl
pok. nr 108
W referacie utworzono następujące stanowiska:
-
zastępca Skarbnika - Magdalena Nisio, pok. nr 109, tel. 55 618-22-54 lub 231 61 21 w. 27, e - mail: zastepcaskarbnika@ratusztolkmicko.pl
-
ds. księgowości podatkowej i dochodowej - Małgorzata Madej, pok. nr 104, tel. 55 618-22-58 lub 231 61 21 w. 34, e - mail: podatkiprawne@tolkmicko.pl
-
ds. wydatków budżetowych jednostki - Danuta Stołycia, pok. nr 103, tel. 55 618-22-55 lub 231 61 21 w. 30, e - mail: wydatki@tolkmicko.pl
-
ds. księgowości dochodów z mienia i obsługi kasy - Dorota Herbreder, pok. nr 102, tel. 55618-22-61 lub 231 61 21 w. 12, e - mail: kasa@ratusztolkmicko.pl
-
ds. płac i środków trwałych - Katarzyna Madera, pok. nr 106, tel. 55 618-22-57 lub 231 61 21 w. 28, e - mail: place@tolkmicko.pl
-
ds. wymiaru, księgowania opłaty śmieciowej - Natalia Herbreder, pok. nr 104, tel. 55 618-22-59 lub 231 61 21 w. 37, e - mail: rozliczeniaodpadow@tolkmicko.pl
-
ds. wymiaru podatków i opłat lokalnych - Ewelina Wielesik, pok. nr 103, tel. 55 618-22-60 lub 231 61 21 w. 32, e- mail: podatkifizyczne@tolkmicko.pl
-
ds. windykacji i egzekucji podatków i opłat - Mariola Ostrowska, pok. nr 107, tel. 55 618-22-56 lub 231 61 21 w. 43, e -mail: windykacja@tolkmicko.pl
Referat, realizuje zadania wspólne określone w paragrafie 16 Regulaminu organizacyjnego Urzędu, a ponadto:
-
W zakresie gospodarki finansowo-budżetowej:
-
opracowywanie i gromadzenie materiałów niezbędnych do przygotowywania projektu budżetu,
-
opracowywanie harmonogramu realizacji dochodów i wydatków budżetowych,
-
prowadzenie księgowości budżetowej i pozabudżetowej oraz sporządzanie sprawozdawczości w tym zakresie,
-
kontrola gospodarki finansowej gminnych jednostek organizacyjnych oraz jednostek pomocniczych gminy,
-
współudział w opracowywaniu wniosków o dotację,
-
opracowywanie wniosków do ubiegania się przez gminę o dotacje, pożyczki lub kredyty,
-
przygotowywanie projektów uchwał w sprawie budżetu i zmian w budżecie,
-
prowadzenie obsługi kasowej,
-
prowadzenie spraw związanych z naliczaniem i rozliczaniem płac oraz ubezpieczeń społecznych i zdrowotnych,
-
ewidencja środków trwałych i wartości niematerialnych oraz druków ścisłego zarachowania,
-
prowadzenie ewidencji VAT i jego rozliczenie z Urzędem Skarbowym,
-
prowadzenie księgowości gminy i Urzędu oraz sporządzanie bilansu,
-
prowadzenie i załatwianie innych spraw związanych z gospodarką finansową gminy
-
prowadzenie rozliczeń projektów unijnych
W zakresie spraw podatkowych:
-
wymiar, pobór i egzekwowanie należności z tytułu podatków i opłat oraz prowadzenie urządzeń w tym zakresie,
-
pobór i egzekwowanie należności z tytułu opłaty za nieczystości stałe tzw. "śmieciowej"
-
przygotowywanie decyzji w sprawach ulg, odroczeń i umorzeń podatków i opłat,
-
kontrola podatkowa i prowadzenie egzekucji podatkowej,
-
wydawanie zaświadczeń o stanie majątkowym,
-
prowadzenie rachunkowości podatków i opłat oraz sporządzanie sprawozdawczości w tym zakresie,
-
prowadzenie i załatwianie innych spraw w zakresie podatków i opłat,
-
współpraca z Regionalną Izbą Obrachunkową, Izbą Skarbową, Urzędem Skarbowym oraz ZUS i KRUS,
W zakresie planowania:
-
opracowywanie rocznych prognoz finansowych budżetu gminy,
-
opracowywanie wieloletnich planów finansowych
-
sporządzenie planów projektu budżetu,
-
przekazywanie wytycznych planowania budżetowego i wskaźników budżetowych dla jednostek organizacyjnych gminy.
W zakresie przeciwdziałania alkoholizmowi:
-
wykonywanie zadań wynikających z ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi,
-
przygotowywanie projektu gminnego programu profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych oraz preliminarza wydatków związanych z realizacją tego programu,
-
przygotowywanie rocznego sprawozdania wynikającego z realizacji zadań gminnego programu profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych,
-
czuwanie nad prawidłowym wykorzystaniem środków poprzez dokonywanie okresowych analiz realizacji budżetu,
-
nadzór nad realizacją zadań powierzonych do wykonywania Pełnomocnikowi oraz nad funkcjonowaniem Ośrodka Profilaktyki,
-
współpraca z Gminną Komisja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych, Poradnią Odwykową, Pełnomocnikiem Zarządu Województwa ds. Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz innymi jednostkami zajmującymi się profesjonalnie rozwiązywaniem problemów uzależnień,
-
pełnienie funkcji koordynatora ds. profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych
-
wykonywanie zadań Gminy wynikających z ustawy o zapobieganiu narkomanii.