Stanowisko ds. obsługi rady, kadr i współpracy z organizacjami pozarządowymi
Stanowisko ds. obsługi rady,
kadr i współpracy z organizacjami pozarządowymi
Anna Brzeska
tel. 55 618-22-62 lub 231 61 21 wew. 31
e – mail:radamiejska@tolkmicko.pl
pok. nr 117
Zadania w zakresie obsługi Rady Miejskiej w Tolkmicku:
- kompletowanie materiałów na sesje Rady Miejskiej i posiedzenia komisji, ich podział i wysyłka,
- przygotowywanie niezbędnych materiałów na sesje Rady Miejskiej i posiedzenia komisji,
- prowadzenie rejestrów: uchwał Rady, wniosków i opinii komisji, interpelacji i wniosków Radnych oraz skarg i wniosków skierowanych do Rady Miejskiej oraz czuwanie nad terminowym ich załatwieniem,
- opracowanie i prowadzenie zbiorów aktów prawa miejscowego oraz ich udostępnianie zainteresowanym,
- przygotowywanie we współpracy z właściwymi merytorycznie stanowiskami pracy materiałów dotyczących projektów uchwał Rady Miejskiej w Tolkmicku,
- udział w opracowywanie projektów uchwał Rady Miejskiej w Tolkmicku,
- udostępnianie informacji i dokumentów z posiedzeń Rady,
- przekazywanie uchwał do nadzoru w celu badania zgodności z prawem oraz przesyłanie uchwał stanowiących akty prawa miejscowego do ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Warmińsko- Mazurskiego,
- przekazywanie informacji z prac Rady Miejskiej i jej organów,
- umieszczanie uchwał, protokołów i oświadczeń majątkowych na stronie BIP Urzędu,
- udostępnianie informacji publicznej w zakresie dostępu do dokumentów organów Gminy,
- współdziałanie z przewodniczącymi komisji Rady Miejskiej w zakresie przygotowywania posiedzeń pod względem porządku obrad, zaproszonych gości i dokumentacji z obrad kosmiji,
- współpraca przy opracowywaniu projektów planów pracy Rady i komisji, informowanie zainteresowanych o zadaniach wynikających uchwalonych programów i planów oraz sprawozdań w tym zakresie,
- sporządzanie protokołów z obrad sesji Rad Rady Miejskiej i posiedzeń komisji Rady oraz przekazywanie ustaleń z obrad Rady Miejskiej i komisji poszczególnym komórkom organizacyjnym,
- prowadzenie biura Przewodniczącego Rady Miejskiej oraz obsługa dyżurów Przewodniczącego Rady Miejskiej i radnych,
- sporządzanie list diet radnych,
Zadania z zakresu kadr:
- prowadzenie spraw kadrowych pracowników Urzędu i kontrola ich czasu pracy.
- bieżąca kontrola terminowej realizacji badań lekarskich pracowników, w tym przestrzeganie zaleceń lekarza sprawującego profilaktyczną opiekę nad pracownikami,
- nadzór nad dopuszczeniem pracownika do pracy (konieczność wykonania badań kontrolnych po chorobie trwającej dłużej niż 30 dni),
- Sprawozdawczość i analiza kadrowa na potrzeby wewnętrzne oraz raporty i sprawozdania dotyczące zatrudnienia przesyłane do GUS.
- prowadzenie akt osobowych pracowników zgodnie z wymaganiami prawa pracy,
- przygotowywanie dokumentów kadrowych (umów o pracę, świadectw pracy, nagród jubileuszowych, zmiany warunków pracy i płacy (i nadzór nad ich obiegiem, ewidencjonowanie urlopów i zwolnień lekarskich,
- przygotowywanie do projektu budżetu zapotrzebowania na środki finansowe związane z wypłatą nagród jubileuszowych, szkoleń ogólnych BHP, badań lekarskich).
- przygotowanie i ogłaszanie naboru na wolne stanowisko pracy w Urzędzie Miasta i Gminy w Tolkmicku oraz na stanowiska kierownicze jednostek organizacyjne gminy.
- Organizowanie stanowisk zgodnie z przepisami i zasadami BHP i p.poż,
- prowadzenie spraw oceny pracowników,
- prowadzenie spraw związanych ze szkoleniami i służbą przygotowawczą pracowników.
Zadania z zakresu przeciwdziałania bezrobociu:
Współpraca z Powiatowym Urzędem Pracy w zakresie zatrudnienia pracowników interwencji, stażu, robót publicznych i innych form zatrudnienia, w tym:
- zgłaszanie ofert pracy i składanie wniosków o zorganizowanie prac,
- przydział prac i rozliczanie czasu pracy (zakresy obowiązków, listy obecności),
- przekazywanie dokumentacji kadrowej i płacowej do PUP,
- składanie wniosków do PUP o refundację płac.
Zadania w zakresie współpracy z organizacjami pozarządowymi:
- organizowanie i koordynacja współpracy z organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego,
- współdziałanie z samodzielnymi stanowiskami pracy, referatem finansowo – budżetowym i planowania oraz jednostkami organizacyjnymi w zakresie współpracy z organizacjami pozarządowymi, a w szczególności w zakresie zlecania zadań i udzielania dotacji na ich realizację,
- coroczne opracowywanie i realizacja Programu Współpracy Gminy Tolkmicko
z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami określonymi w art. 3 ust. 3 ustawy
o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, - przygotowywanie i przeprowadzanie otwartych konkursów ofert na realizację zadań publicznych,
- przygotowywanie projektów umów i na realizację zlecanych zadań publicznych,
- analiza składanych przez organizacje pozarządowe sprawozdań z realizacji zadań publicznych,
- wykonywanie zadań w zakresie kontroli prawidłowości wykorzystania przyznanych finansowych środków publicznych przeznaczonych na realizację zadań,
- prowadzenie i aktualizacja bazy danych o organizacjach pozarządowych działających na terenie Gminy, w tym realizujących zadania publiczne z budżetu Gminy Tolkmicko,
- organizowanie spotkań dotyczących współpracy z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami określonymi w ustawie o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie,
- przygotowywanie projektu sprawozdania z realizacji rocznego programu współpracy Miasta z organizacjami pozarządowymi,
- realizacja zadań w zakresie komunikacji społecznej, w tym związanych z przeprowadzaniem konsultacji społecznych,
- monitorowanie zadań publicznych powierzonych do realizacji podmiotom i organizacjom pozarządowym, o których mowa w ustawie o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie.
W zakresie realizacji ustawy o statystyce publicznej:
sporządzanie sprawozdań dla potrzeb Urzędu Statystycznego, a wynikających z zakresu działania stanowiska.