Stanowisko ds. obsługi rady, kadr i współpracy z organizacjami pozarządowymi

 

Stanowisko ds. obsługi rady,

kadr i współpracy z organizacjami pozarządowymi

 

Anna Brzeska

 

tel. 55 618-22-62 lub 231 61 21 wew. 31

e – mail:radamiejska@tolkmicko.pl

pok. nr 117

 

Zadania w zakresie obsługi Rady Miejskiej w Tolkmicku:

  1. kompletowanie materiałów na sesje Rady Miejskiej i posiedzenia komisji, ich podział i wysyłka,
  2.  przygotowywanie niezbędnych materiałów na sesje Rady Miejskiej i posiedzenia komisji,
  3. prowadzenie rejestrów: uchwał Rady, wniosków i opinii komisji, interpelacji i wniosków Radnych oraz skarg i wniosków skierowanych do Rady Miejskiej oraz czuwanie nad terminowym ich załatwieniem,
  4. opracowanie i prowadzenie zbiorów aktów prawa miejscowego oraz ich udostępnianie zainteresowanym,
  5. przygotowywanie we współpracy z właściwymi merytorycznie stanowiskami pracy materiałów dotyczących projektów uchwał Rady Miejskiej w Tolkmicku,
  6. udział w opracowywanie projektów uchwał Rady Miejskiej w Tolkmicku,
  7. udostępnianie informacji i dokumentów z posiedzeń Rady,
  8. przekazywanie uchwał do nadzoru w celu badania zgodności z prawem oraz przesyłanie uchwał stanowiących akty prawa miejscowego do ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Warmińsko- Mazurskiego,
  9. przekazywanie informacji z prac Rady Miejskiej i jej organów,
  10. umieszczanie uchwał, protokołów i oświadczeń majątkowych na stronie BIP Urzędu,
  11. udostępnianie informacji publicznej w zakresie dostępu do dokumentów organów Gminy,
  12. współdziałanie z przewodniczącymi komisji Rady Miejskiej w zakresie przygotowywania posiedzeń pod względem porządku obrad, zaproszonych gości i dokumentacji z obrad kosmiji,
  13. współpraca przy opracowywaniu projektów planów pracy Rady i komisji, informowanie zainteresowanych o zadaniach wynikających uchwalonych programów i planów oraz sprawozdań w tym zakresie,
  14. sporządzanie protokołów z obrad sesji Rad Rady Miejskiej i posiedzeń komisji Rady oraz przekazywanie ustaleń z obrad Rady Miejskiej i komisji poszczególnym komórkom organizacyjnym,
  15. prowadzenie biura Przewodniczącego Rady Miejskiej oraz obsługa dyżurów Przewodniczącego Rady Miejskiej i radnych,
  16. sporządzanie list diet radnych,

Zadania z zakresu kadr:

  1. prowadzenie spraw kadrowych pracowników Urzędu i kontrola ich czasu pracy.
  2. bieżąca kontrola terminowej realizacji badań lekarskich pracowników, w tym przestrzeganie zaleceń lekarza sprawującego profilaktyczną opiekę nad pracownikami,
  3. nadzór nad dopuszczeniem pracownika do pracy (konieczność wykonania badań kontrolnych po chorobie trwającej dłużej niż 30 dni),
  4. Sprawozdawczość i analiza kadrowa na potrzeby wewnętrzne oraz raporty i sprawozdania dotyczące zatrudnienia przesyłane do GUS.
  5. prowadzenie akt osobowych pracowników zgodnie z wymaganiami prawa pracy,
  6. przygotowywanie dokumentów kadrowych (umów o pracę, świadectw pracy, nagród jubileuszowych, zmiany warunków pracy i płacy (i nadzór nad ich obiegiem, ewidencjonowanie urlopów i zwolnień lekarskich,
  7. przygotowywanie do projektu budżetu zapotrzebowania na środki finansowe związane z wypłatą nagród jubileuszowych, szkoleń ogólnych BHP, badań lekarskich).
  8. przygotowanie i ogłaszanie naboru na wolne stanowisko pracy w Urzędzie Miasta i Gminy w Tolkmicku oraz na stanowiska kierownicze jednostek organizacyjne gminy.
  9. Organizowanie stanowisk zgodnie z przepisami i zasadami BHP i p.poż,
  10. prowadzenie spraw oceny pracowników,
  11. prowadzenie spraw związanych ze szkoleniami i służbą przygotowawczą pracowników.

Zadania z zakresu przeciwdziałania bezrobociu:

Współpraca z Powiatowym Urzędem Pracy w zakresie zatrudnienia pracowników interwencji, stażu, robót publicznych i innych form zatrudnienia, w tym:

  1. zgłaszanie ofert pracy i składanie wniosków o zorganizowanie prac,
  2. przydział prac i rozliczanie czasu pracy (zakresy obowiązków, listy obecności),
  3. przekazywanie dokumentacji kadrowej i płacowej do PUP,
  4. składanie wniosków do PUP o refundację płac.

Zadania w zakresie współpracy z organizacjami pozarządowymi:

  1. organizowanie i koordynacja współpracy z organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego,
  2. współdziałanie z samodzielnymi stanowiskami pracy, referatem finansowo – budżetowym i planowania oraz jednostkami organizacyjnymi w zakresie współpracy z organizacjami pozarządowymi, a w szczególności w zakresie zlecania zadań i udzielania dotacji na ich realizację,
  3. coroczne opracowywanie i realizacja Programu Współpracy Gminy Tolkmicko
    z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami określonymi w art. 3 ust. 3 ustawy
    o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie,
  4. przygotowywanie i przeprowadzanie otwartych konkursów ofert na realizację zadań publicznych,
  5. przygotowywanie projektów umów i na realizację zlecanych zadań publicznych,
  6. analiza składanych przez organizacje pozarządowe sprawozdań z realizacji zadań publicznych,
  7. wykonywanie zadań w zakresie kontroli prawidłowości wykorzystania przyznanych finansowych środków publicznych przeznaczonych na realizację zadań,
  8. prowadzenie i aktualizacja bazy danych o organizacjach pozarządowych działających na terenie Gminy, w tym realizujących zadania publiczne z budżetu Gminy Tolkmicko,
  9. organizowanie spotkań dotyczących współpracy z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami określonymi w ustawie o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie,
  10. przygotowywanie projektu sprawozdania z realizacji rocznego programu współpracy Miasta z organizacjami pozarządowymi,
  11. realizacja zadań w zakresie komunikacji społecznej, w tym związanych z przeprowadzaniem konsultacji społecznych,
  12. monitorowanie zadań publicznych powierzonych do realizacji podmiotom i organizacjom pozarządowym, o których mowa w ustawie o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie.

W zakresie realizacji ustawy o statystyce publicznej:

sporządzanie sprawozdań dla potrzeb Urzędu Statystycznego, a wynikających z zakresu działania stanowiska.

Wytworzył:
Milena Kowalska
(2022-04-04)
Udostępnił:
Małysko-Dudek Maria
(2008-02-12 10:43:18)
Ostatnio zmodyfikował:
Brzeska Anna
(2023-04-06 14:06:35)

       DRUKUJ TĘ STRONĘ Obrazek drukarki