stanowisko ds. infrastruktury i rolnictwa

 

 

Stanowisko ds. infrastruktury i rolnictwa

 

 

 

Alicja Borowiec

 

 

tel. 55 618-22-69 lub 231 61 21 wew. 42

 

e - mail: rolnictwoidrogi@tolkmicko.pl

 

pok. nr 5 (parter)

 

 

Zadania w zakresie pracowniczych ogrodów działkowych:

  1. prowadzenie spraw w zakresie przygotowania infrastruktury dla potrzeb pracowniczych ogrodów działkowych oraz przekazywania w użytkowanie wieczyste Polskiemu Związkowi Działkowców gruntów stanowiących własność Gminy,
  2. przeznaczonych w miejscowych planach zagospodarowania przestrzennego pod pracownicze ogrody działkowe.

Zadania w zakresie ochrony zwierząt:

  1. podejmowanie działań i współpraca z instytucjami i właściwymi służbami na rzecz ochrony zwierząt, właściwego ich utrzymywania i traktowania.

W zakresie prawa łowieckiego:

  1. opiniowania rocznych planów łowieckich ustalanych przez dzierżawców obwodów łowieckich,
  2. opiniowanie wniosków w sprawie wydzierżawienia obwodów łowieckich na wniosek Polskiego Związku Łowieckiego,
  3. prowadzenie mediacji dla polubownego rozstrzygnięcia sporu między właścicielem lub posiadaczem gruntu, a dzierżawcą obwodu łowieckiego w zakresie wyrządzonych szkód w uprawach rolnych przez zwierzęta łowne dziko żyjące,
  4. współpraca z łowczymi z poszczególnych kół łowieckich oraz samorządami mieszkańców wsi w zakresie informacji dotyczących osób odpowiedzialnych za szacowanie szkód.

W zakresie ustawy o zwalczaniu chorób zakaźnych, badań zwierząt rzeźnych i mięsa oraz Inspekcji Weterynaryjnej:

  1. współpraca przy znakowaniu trzody chlewnej i rozliczaniu opłat za te czynności,
  2. organizowanie znakowania i szczepienia psów i rozliczanie opłat za te czynności,
  3. współpraca w zabezpieczeniu właściwej ilości kolczyków i znaków identyfikacyjnych,
  4. realizacja rozporządzeń Wojewody w zakresie oznaczania obszarów, na których wystąpiła wścieklizna zwierząt dzikich.

W zakresie roślin uprawnych:

  1. podejmowanie niezbędnych działań dotyczących likwidacji i zapobieganiu ewentualnych zagrożeń fitosanitarnych oraz współpraca z właściwymi służbami ochrony roślin uprawnych,
  2. prowadzenie spraw dopłat rolniczych,
  3. wydawanie niezbędnych zaświadczeń dla rolników,
  4. pomoc rolnikom przy spisywaniu zeznań świadków,
  5. prowadzenie spraw związanych z uprawą konopi włóknistych.

W zakresie lasów i drzew:

  1. opracowanie projektów opinii właściwemu organowi w sprawie przyznania środków na pokrycie kosztów związanych z zalesianiem gruntów,
  2. opracowywanie projektów opinii w sprawie udostępniania nieodpłatnych sadzonek drzew i krzewów leśnych na ponowne wprowadzenie roślinności leśnej na wniosek właściciela lasu,
  3. opracowywanie decyzji na wycinkę drzew i krzewów.

W zakresie ochrony gruntów rolnych i leśnych:

  1. przygotowywanie wniosków oraz występowanie do odpowiednich organów o opinię w sprawie wyrażenia zgody na przeznaczenie gruntów rolnych i leśnych na cele nierolnicze i nieleśne,
  2. opiniowanie spraw dotyczących rekultywacji i zagospodarowania gruntów.

W zakresie realizacji ustawy o statystyce publicznej:

sporządzanie sprawozdań dla potrzeb Urzędu Statystycznego, a wynikających z zakresu działania stanowiska.

W zakresie gospodarki komunalnej:

  1. prowadzenie spraw związanych z utrzymaniem czystości i porządku w gminie,
  2. współpraca z jednostkami organizacyjnymi w tym zakresie,
  3. współpraca w ustalaniu cen i opłat za usługi komunalne,
  4. organizacja i nadzór prac dla pracowników interwencyjnych, publicznych i osób skazanych.
  5. zlecanie wykonania robót konserwacyjnych w oparciu o zawarte umowy oraz przygotowywanie zestawień robót w oparciu o plany,
  6. prowadzenie całokształtu spraw w zakresie ubezpieczeń majątkowych zarządzanych zasobów,
  7. zlecanie dostaw, robót i usług w zakresie eksploatacji i remontów budynków zgodnie z obowiązującymi przepisami prawnymi oraz umów na dostawę usług eksploatacyjnych,
  8. bieżąca kontrola i analiza dostaw, robót i usług w zakresie zleceń i zawartych umów,
  9. sporządzanie okresowych sprawozdań z realizacji zadań kwaterunkowych oraz o stanie ilościowym mieszkaniowego zasobu komunalnego,
  10. zlecanie usuwania awarii oraz ich sutków na nieruchomościach gminnych,
  11. zlecanie przeglądów technicznych budynków, okresowych kontroli instalacji, prowadzenie książek obiektów budowlanych, typowania budynków lub jego elementów do remontu
  12. prowadzenie spraw związanych z gospodarką odpadami w tym: współpraca z ZUO i Cleaner, kalkulowanie opłat/stawek za odpady przygotowywanie zamówienia publicznego na transport odpadów, prowadzenie kontroli firmy transportowej i dokumentacji związanej z wykonywaniem usługi, przygotowywanie sprawozdań rocznych w zakresie gospodarki odpadami, przyjmowanie zgłoszeń od podatników o nieprawidłowym realizowaniu usługi i ich weryfikacja, nadzorowanie wywozu odpadów budowlanych, bieżąca współpraca z firmą transportującą odpady w zakresie realizacji usług, w tym m.in. posadowienia pojemników, realizacji harmonogramu wywozu odpadów

W zakresie gospodarki wodnej:

  1. współpraca z Wodami Polskimi w zakresie utrzymania rowów podstawowych i cieków wodnych,
  2. przedstawianie potrzeb melioracyjnych do planu budżetu, zlecanie w uzgodnieniu z Burmistrzem wykonania niezbędnych prac melioracyjnych i ich kontrola,
  3. ocena stanu zagrożenia powodziowego, prowadzenie spraw z zakresu ochrony przeciwpowodziowej.

W zakresie drogownictwa i transportu:

  1. realizacja zadań wynikających z ustawy o drogach publicznych,
  2. prowadzenie rejestrów oraz ewidencji dróg i ulic gminnych, a także rejestrów dróg powiatowych i wojewódzkich,
  3. nadzór i współpraca w letnim i zimowym utrzymaniu dróg,
  4. koordynacja rozkładów jazdy linii autobusowych i kolejowych,
  5. koordynacja oznakowania dróg i ulic.

Inne zadania:

  1. sprawowanie nadzoru merytorycznego nad fakturami, opłatami i rachunkami z zakresu usług komunalnych, rolnictwa, melioracji, drogownictwa i infrastruktury,
  2. ścisła współpraca z sołtysami w zakresie spraw rolnictwa na wsiach,
  3. przygotowywanie projektów uchwał wynikających z zakresu obowiązków, tym m.in. z zakresu z ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, ustawy o drogach publicznych
  4. wykonywanie zadań zleconych Gminie w zakresie Narodowego Spisu Powszechnego,
  5. realizacja ustawy o portach i przystaniach – w szczególności naliczanie opłat przystaniowych i pasażerskich dla jednostek cumujących w portach na terenie miasta i gminy,
  6. kierowanie i zlecanie zadań osobom zatrudnionym na stanowiskach robotników gospodarczych,
  7. kontrola zlecanych usług.
Wytworzył:
Milena Kowalska
(2021-09-29)
Udostępnił:
Małysko-Dudek Maria
(2008-02-12 09:37:56)
Ostatnio zmodyfikował:
Kowalska Milena
(2021-09-29 10:02:24)

       DRUKUJ TĘ STRONĘ Obrazek drukarki