stanowisko ds. infrastruktury i rolnictwa
Stanowisko ds. infrastruktury i rolnictwa
Alicja Borowiec
tel. 55 618-22-69 lub 231 61 21 wew. 42
e - mail: rolnictwoidrogi@tolkmicko.pl
pok. nr 5 (parter)
Zadania w zakresie pracowniczych ogrodów działkowych:
- prowadzenie spraw w zakresie przygotowania infrastruktury dla potrzeb pracowniczych ogrodów działkowych oraz przekazywania w użytkowanie wieczyste Polskiemu Związkowi Działkowców gruntów stanowiących własność Gminy,
- przeznaczonych w miejscowych planach zagospodarowania przestrzennego pod pracownicze ogrody działkowe.
Zadania w zakresie ochrony zwierząt:
- podejmowanie działań i współpraca z instytucjami i właściwymi służbami na rzecz ochrony zwierząt, właściwego ich utrzymywania i traktowania.
W zakresie prawa łowieckiego:
- opiniowania rocznych planów łowieckich ustalanych przez dzierżawców obwodów łowieckich,
- opiniowanie wniosków w sprawie wydzierżawienia obwodów łowieckich na wniosek Polskiego Związku Łowieckiego,
- prowadzenie mediacji dla polubownego rozstrzygnięcia sporu między właścicielem lub posiadaczem gruntu, a dzierżawcą obwodu łowieckiego w zakresie wyrządzonych szkód w uprawach rolnych przez zwierzęta łowne dziko żyjące,
- współpraca z łowczymi z poszczególnych kół łowieckich oraz samorządami mieszkańców wsi w zakresie informacji dotyczących osób odpowiedzialnych za szacowanie szkód.
W zakresie ustawy o zwalczaniu chorób zakaźnych, badań zwierząt rzeźnych i mięsa oraz Inspekcji Weterynaryjnej:
- współpraca przy znakowaniu trzody chlewnej i rozliczaniu opłat za te czynności,
- organizowanie znakowania i szczepienia psów i rozliczanie opłat za te czynności,
- współpraca w zabezpieczeniu właściwej ilości kolczyków i znaków identyfikacyjnych,
- realizacja rozporządzeń Wojewody w zakresie oznaczania obszarów, na których wystąpiła wścieklizna zwierząt dzikich.
W zakresie roślin uprawnych:
- podejmowanie niezbędnych działań dotyczących likwidacji i zapobieganiu ewentualnych zagrożeń fitosanitarnych oraz współpraca z właściwymi służbami ochrony roślin uprawnych,
- prowadzenie spraw dopłat rolniczych,
- wydawanie niezbędnych zaświadczeń dla rolników,
- pomoc rolnikom przy spisywaniu zeznań świadków,
- prowadzenie spraw związanych z uprawą konopi włóknistych.
W zakresie lasów i drzew:
- opracowanie projektów opinii właściwemu organowi w sprawie przyznania środków na pokrycie kosztów związanych z zalesianiem gruntów,
- opracowywanie projektów opinii w sprawie udostępniania nieodpłatnych sadzonek drzew i krzewów leśnych na ponowne wprowadzenie roślinności leśnej na wniosek właściciela lasu,
- opracowywanie decyzji na wycinkę drzew i krzewów.
W zakresie ochrony gruntów rolnych i leśnych:
- przygotowywanie wniosków oraz występowanie do odpowiednich organów o opinię w sprawie wyrażenia zgody na przeznaczenie gruntów rolnych i leśnych na cele nierolnicze i nieleśne,
- opiniowanie spraw dotyczących rekultywacji i zagospodarowania gruntów.
W zakresie realizacji ustawy o statystyce publicznej:
sporządzanie sprawozdań dla potrzeb Urzędu Statystycznego, a wynikających z zakresu działania stanowiska.
W zakresie gospodarki komunalnej:
- prowadzenie spraw związanych z utrzymaniem czystości i porządku w gminie,
- współpraca z jednostkami organizacyjnymi w tym zakresie,
- współpraca w ustalaniu cen i opłat za usługi komunalne,
- organizacja i nadzór prac dla pracowników interwencyjnych, publicznych i osób skazanych.
- zlecanie wykonania robót konserwacyjnych w oparciu o zawarte umowy oraz przygotowywanie zestawień robót w oparciu o plany,
- prowadzenie całokształtu spraw w zakresie ubezpieczeń majątkowych zarządzanych zasobów,
- zlecanie dostaw, robót i usług w zakresie eksploatacji i remontów budynków zgodnie z obowiązującymi przepisami prawnymi oraz umów na dostawę usług eksploatacyjnych,
- bieżąca kontrola i analiza dostaw, robót i usług w zakresie zleceń i zawartych umów,
- sporządzanie okresowych sprawozdań z realizacji zadań kwaterunkowych oraz o stanie ilościowym mieszkaniowego zasobu komunalnego,
- zlecanie usuwania awarii oraz ich sutków na nieruchomościach gminnych,
- zlecanie przeglądów technicznych budynków, okresowych kontroli instalacji, prowadzenie książek obiektów budowlanych, typowania budynków lub jego elementów do remontu
- prowadzenie spraw związanych z gospodarką odpadami w tym: współpraca z ZUO i Cleaner, kalkulowanie opłat/stawek za odpady przygotowywanie zamówienia publicznego na transport odpadów, prowadzenie kontroli firmy transportowej i dokumentacji związanej z wykonywaniem usługi, przygotowywanie sprawozdań rocznych w zakresie gospodarki odpadami, przyjmowanie zgłoszeń od podatników o nieprawidłowym realizowaniu usługi i ich weryfikacja, nadzorowanie wywozu odpadów budowlanych, bieżąca współpraca z firmą transportującą odpady w zakresie realizacji usług, w tym m.in. posadowienia pojemników, realizacji harmonogramu wywozu odpadów
W zakresie gospodarki wodnej:
- współpraca z Wodami Polskimi w zakresie utrzymania rowów podstawowych i cieków wodnych,
- przedstawianie potrzeb melioracyjnych do planu budżetu, zlecanie w uzgodnieniu z Burmistrzem wykonania niezbędnych prac melioracyjnych i ich kontrola,
- ocena stanu zagrożenia powodziowego, prowadzenie spraw z zakresu ochrony przeciwpowodziowej.
W zakresie drogownictwa i transportu:
- realizacja zadań wynikających z ustawy o drogach publicznych,
- prowadzenie rejestrów oraz ewidencji dróg i ulic gminnych, a także rejestrów dróg powiatowych i wojewódzkich,
- nadzór i współpraca w letnim i zimowym utrzymaniu dróg,
- koordynacja rozkładów jazdy linii autobusowych i kolejowych,
- koordynacja oznakowania dróg i ulic.
Inne zadania:
- sprawowanie nadzoru merytorycznego nad fakturami, opłatami i rachunkami z zakresu usług komunalnych, rolnictwa, melioracji, drogownictwa i infrastruktury,
- ścisła współpraca z sołtysami w zakresie spraw rolnictwa na wsiach,
- przygotowywanie projektów uchwał wynikających z zakresu obowiązków, tym m.in. z zakresu z ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, ustawy o drogach publicznych
- wykonywanie zadań zleconych Gminie w zakresie Narodowego Spisu Powszechnego,
- realizacja ustawy o portach i przystaniach – w szczególności naliczanie opłat przystaniowych i pasażerskich dla jednostek cumujących w portach na terenie miasta i gminy,
- kierowanie i zlecanie zadań osobom zatrudnionym na stanowiskach robotników gospodarczych,
- kontrola zlecanych usług.