Sprostowanie lub uzupełnienie aktu stanu cywilnego

 

SPROSTOWANIE LUB UZUPEŁNIENIE

AKTU STANU CYWILNEGO

 

MIEJSCE ZAŁATWIENIA SPRAWY:

Wniosek należy złożyć w Urzędzie Stanu Cywilnego w Tolkmicku,

ul. Plac Wolności 3, 82-340 Tolkmicko,

parter, pokój Nr 15

tel. 55 231-61-21 wew. 22, e-mail: usc@tolkmicko.pl

 

WYMAGANE DOKUMENTY:

  • wniosek o sprostowanie błędu w akcie stanu cywilnego

albo

  • wniosek o uzupełnienie treści aktu stanu cywilnego,

  • dowód wniesienia opłaty skarbowej,

  • dowód osobisty- do wglądu.

 

Kierownik Urzędu Stanu Cywilnego w Tolkmicku jest właściwy w sprawach sprostowania lub uzupełnienia aktów stanu cywilnego, które zostały sporządzone w USC Tolkmicko.

 

TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY:

Od dnia złożenia kompletu dokumentów bez zbędnej zwłoki.

Załatwienie sprawy wymagającej postępowania wyjaśniającego nie później niż w ciągu miesiąca, a sprawy szczególnie skomplikowanej - nie później niż w ciągu dwóch miesięcy od dnia wszczęcia postępowania.

 

SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY:

Czynność materialno - techniczna polegająca na sprostowaniu lub uzupełnieniu treści aktu stanu cywilnego.

Wpisanie wzmianki dodatkowej w akcie o sprostowaniu lub o uzupełnieniu aktu stanu cywilnego,

Wydanie odpisu zupełnego sprostowanego lub uzupełnianego aktu stanu cywilnego.

 

OPŁATY:

Opłata skarbowa w wysokości 39,00 zł za sprostowanie albo uzupełnieniu aktu stanu cywilnego

Opłatę skarbową można uiścić:

- wpłacając gotówką w kasie Urzędu Miasta i Gminy w Tolkmicku, ul. Plac Wolności 3, 82-340 Tolkmicko,

- przelewem na konto Urzędu Miasta i Gminy w Tolkmicku BS Malbork O/Tolkmicko

Nr 61 8303-1029-0050-0500-2567-0057

 

TRYB ODWOŁAWCZY:

Odmowa dokonania czynności następuje w formie decyzji administracyjnej.

Odwołania w sprawie sprostowania lub uzupełnienia aktu stanu cywilnego rozpatruje Wojewoda

Warmińsko – Mazurski, ul. Al. Marsz. J. Piłsudskiego 7/9, 10-575 Olsztyn

Odwołanie kieruje się do Wojewody za pośrednictwem Kierownika Urzędu Stanu Cywilnego w Tolkmicku.

Termin wniesienia odwołania: 14 dni od dnia doręczenia decyzji.

 

PODSTAWA PRAWNA:

  1. Ustawa z dnia 28 listopada 2014r. Prawo o aktach stanu cywilnego (Dz. U. z 2014r, poz. 1741 ze zmianami).

  2. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (tekst jednolity: Dz. U. z 2015r, poz. 783 ze zmianami).

 

Wytworzył:
Milena Kowalska
(2015-11-19)
Udostępnił:
Kowalska Milena
(2014-05-06 08:52:41)
Ostatnio zmodyfikował:
Kowalska Milena
(2015-11-19 10:27:59)

       DRUKUJ TĘ STRONĘ Obrazek drukarki