Skarbnik Gminy
Kierownictwo Urzędu - Skarbnik Gminy
Funkcję Skarbnika Gminy sprawuje - Małgorzata Anna Madej
tel: 55 618-22-53 lub 231 61 21 wew. 14
e - mail: skarbnik@ratusztolkmicko.pl
Zadań Skarbnika Gminy - głównego księgowego budżetu należy w szczególności:
1) opracowywanie projektów budżetu gminy,
2) kontrasygnata czynności prawnych powodujących powstanie zobowiązań pieniężnych,
3) opiniowanie decyzji wywołujących skutki finansowe dla budżetu,
4) prowadzenie rachunkowości budżetu zgodnie z obowiązującymi przepisami i zasadami:
a) zorganizowanie sporządzania, przyjmowania, obiegu, archiwizowania i kontroli dokumentów księgowych,
b) bieżące i prawidłowe prowadzenie księgowości oraz sporządzanie kalkulacji wynikowej kosztów wykonywanych zadań i sprawozdawczości finansowej,
c) nadzorowanie całokształtu prac z zakresu rachunkowości wykonywanych przez Referat Finansowo - Budżetowy i Planowania oraz jednostki i zakłady budżetowe,
5) prowadzenie gospodarki finansowej zgodnie z obowiązującymi zasadami:
a) wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi,
b) zapewnienie pod względem finansowym prawidłowości umów zawieranych przez Urząd,
c) przestrzeganie zasad rozliczeń pieniężnych i ochrony wartości pieniężnych,
d) zapewnienie terminowego ściągania należności i dochodzenia roszczeń spornych oraz opłaty zobowiązań,
6) dokonywanie w ramach kontroli wewnętrznej Referatu:
a) wstępnej, bieżącej i następnej kontroli funkcjonalnej w zakresie powierzonych spraw,
b) wstępnej kontroli legalności dokumentów dotyczących wykonywania budżetu i jego zmian,
c) następnej kontroli operacji stanowiących przedmiot księgowania,
7) opracowywanie projektów przepisów wewnętrznych wydawanych przez Burmistrza dotyczących prowadzenia rachunkowości a w szczególności: zakładowego planu kont, obiegu dokumentów (dowodów księgowych), zasad
przeprowadzania i rozliczania inwentaryzacji,
8) opracowywanie zbiorczych sprawozdań finansowych z wykonania budżetu i ich analiza,
9) uczestniczenie w pracach Rady Miejskiej,
10) wykonywanie innych poleceń Burmistrza.